onsdag 18. mars 2009

Filmprosjekt 18.3.09




Hei alle sammen! :D

Nå er vi ferdig med et av de mer morsomme norskprosjektene, som innebar å lage en informativ "reklamefilm" om Sandvika vgs. Det var et høyt nivå i klassen, med tanke på at alle fra bærum kan dette med PC-teknologi og redigering..
Jeg og gruppa mi, (som er fra Asker til en forandring) bestod av Jarle, Jonas, meg selv, Hans Erik og Knut. Heldigvis hadde vi også en bærumsgutt som kunne redigere film. Gruppearbeidet har vært blandt det beste jeg har opplevd, alle samarbeidet og var villige til å delta med sine bidrag. Dette kan ha noe å gjøre med at gruppa var selvvalgt og prosjektet var morsommere enn vanlig. Vi fordelte oppgaver, ble enige om hvem som skulle ta med forskjellige rekvisitter og det var lite krangling innenfor gruppa om hvordan filmstrukturen skulle være. Det virket som om alle var enige.
I tillegg er jeg fornøyd med egen innsats. Jeg bidro verken mer eller mindre enn de andre i gruppa og hadde alltid humøret på plass. Jeg gjorde litt av hvert, og hadde vel egentlig ingen fast oppgave: Skuespiller, stuntmann, assisterende regissør, manusforfatter, "idemann" og eier av de fleste rekvisitter.
Til slutt vil jeg si meg meget fornøyd med resultatet. Det ble mye bedre enn forventet. Dette viser tydelig hvilken magisk effekt litt redigering kan ha. Produktet traff de fleste punktene i oppgaven, i tillegg til at den var
underholdene og morsom. Vi valgte å ikke fordype oss i informasjon om de sentrale personene, noe vi mente ville bli litt kjedelig. Så vi hadde hovedfokus på å gjøre filmen interresant, men på en informativ måte, noe som viste seg å være en god kombinasjon.
Jeg til tilføye at jeg er såpass fornøyd med resultatet, at ingenting kunne vært gjort anerledes. Når det gjelder lærerens tilrettelegging er jeg også fornøyd, vi fikk klare beskjeder om tidsfrister og krav, og gjentatte beskjeder om å forsikre oss om at alt det tekniske måtte være klart.



Ingen kommentarer: